25.01.2022

Leon - Kameleon


To moja pierwsza inspiracja dla Laserowe Love a do tego dziś są moje urodziny :)


Z tęsknoty za wiosną i soczystymi kolorami natury, powstał ten egzotyczny kameleon. 

Ozdobiłam dwuwarstwowego HDFa i wypełniłam go kulkową treścią,

podglądając uprzednio strukturę ciała kameleona.

Do ubarwienia gada użyłam mnóstwa farb, mgiełek, past, złota w płynie, etc.

Dzięki niemu, niektóre media doczekały się wreszcie swojego miejsca w projekcie.  




W pierwszym kroku pokryłam obie części cienką warstwą białego gesso

i zostawiłam do wyschnięcia. Jako, że HDF ma śliską powierzchnię,

dla bezpieczeństwa lepiej użyć gesso, żeby mieć pewność,

że kolejne media będą lepiej przyczepione do powierzchni. 



Następnie ażurową część kameleona pomalowałam farbami akrylowymi,
mniej więcej mając wizję docelowo użytych kolorów.
Zrobiłam to przed sklejeniem obu części, żeby uniknąć ewentualnych problemów
z przypadkowym odklejeniem kulek podczas malowania. 



Po wyschnięciu farb, skleiłam obie części.
Dolną część pokryłam solidną warstwą Gel Medium i posypałam
kilkoma rozmiarami mikrokulek, wciskając je w miarę możliwości w warstwę klejącą.
Później już tylko oddałam się kolorowemu szaleństwu. 
Najpierw spryskałam kulki mgiełkami, wysuszyłam nagrzewnicą, po czym delikatnie,
cienkim pędzelkiem dodawałam gdzieniegdzie warstwy farb i wosków. 



Leona Kameleona umieściłam na płocie wykonanym z papieru Coffee Time 01
a ożywiłam liśćmi wyciętymi z papieru Leaves 11